fbpx

Google My Business nedir, Google My Business hesabı nasıl açılır?

Hayatımıza Google Rehber olarak giren, daha sonra Google My Business adını alan uygulama, işletmeler için teknolojinin faydalı yönlerini bir araya getiriyor. İşletmenizin bilinirliğini ve bulunabilirliğini arttırabileceğiniz bir yöntem arayışındaysanız Google My Business uygulamasından yararlanabilirsiniz. Peki, Google My Business nasıl bir uygulama, Google My Business açmak için hangi adımlar izlenmeli?

Dilimize Google Benim İşletmem olarak çevrilen uygulama, işletmenizin Google aramalarında ve haritalarda kolaylıkla bulunmasını ve işletme hesaplarınızı yönetebilmenizi sağlayan ücretsiz bir Google ürünüdür. Bir başka ifadeyle Google My Business; işletmelerin, sanatçıların ve ürünlerin Google Harita üzerindeki konumunu, güncel bilgilerini, logolarını, fotoğraflarını, web adreslerini, reklam potansiyellerini ve ziyaretçi istatistiklerini kolaylıkla yönetebilecekleri, işletme dostu bir uygulamadır.

Kullanıcıların yerel arama yaptıklarında işletmeleri görebilmeleri için Google Haritalar‘da ücretsiz işletme girişleri oluşturmasına olanak tanıyan uygulama, geleneksel reklam ve tanıtım faaliyetlerine göre çok daha etkilidir. Google My Business, kullanıcıya arama sonuçlarının sağ tarafında gösterilir ve şu bilgileri içerir:

  • İşletme Adı
  • İşletme Adresi
  • İşletme Telefon Numarası
  • İşletme logosu
  • İşletmenin fotoğrafları
  • Arama ve Web Sitesi Butonları
  • Popüler Zamanları
  • Çalışma Saatleri
  • Yorumlar

GOOGLE MY BUSİNESS İLE GELEN AYRICALIKLAR

Google My Business, küçük ölçekli işletmelerin, SEM ve SEO için ayıracakları bütçe düşük olduğundan özellikle küçük ölçekli işletmeler için büyük avantaj sağlar. Uygulama, ekstra bir bütçe ayırma gereksinimi olmadan yerel işletmelerin Google arama sonuçlarında çıkmasını sağlar. Google My Business sayesinde dünyadaki en popüler arama motoru olan Google’da işletmenize açık kimlik kazandırabilirsiniz.

Web siteniz olmasa dahi, Google Adwords sayesinde adres ve telefon bilgilerinizi kullanıcılar tarafından kolay erişilebilir hale getirebilir, böylece daha fazla kullanıcıya kısa süre içinde erişebilirsiniz. Bunun yanı sıra müşterilerinizin sizinle ilgili yorumlarını Google My Business’ta paylaşabilmelerini sağlayarak sadık müşteri kitlesi yaratabilirsiniz. Google Analytics ve kanalınızdaki istatistikleri takip edebilir, panel üzerinden yapacağınız analizlerle işletmenizi geliştirmeye yönelik adımlar atabilirsiniz. Fotoğrafları olan işletmeler Google Haritalar’da yüzde 42 daha fazla yol tarifi, web sitelerine de yüzde 35 daha fazla tıklama alır.

GOOGLE MY BUSİNESS HESABI AÇMA

İşletme bilgilerinizi güncel tutmaya ve daha çok kullanıcıya ulaşmak istiyorsanız Google My Business hesabı açmak için izlemeniz gereken birkaç adım var.

  • Google hesabı oluşturun. Google hesabınızda oturum açın ve “veri ve kişiselleştirme” seçeneğinden My Business’a girin. Ardından “hemen başlayın” butonuna tıklayın.
  • Arama kutucuğunda şirketinizi arayın ve çıkan adresi doğrulayın. Adresiniz farklı hesapla doğrulanmışsa sahipliği kendinize aktarmanız gerekir. Bu noktada yönetici haklarını talep etmelisiniz. Şirketinizi listede göremiyorsanız adresi eklemeniz ve doğrulamanız gerekiyor.
  • Google My Business’ın faydalarından yararlanabilmek için işletmenize dair tüm ayrıntıları doğru bir şekilde girin.  İşletmenizin açıklamasına girmeniz gereken anahtar kelimeler hedeflediğiniz anahtar kelimelerdir.
  • İşletmenizin hizmet verdiği günler ve çalışma saatlerini doğru şekilde girmeniz ulaşılabilirliğiniz için önem taşır.
  • İşletmenizin adresini bulmayı kolaylaştıracak fotoğrafları örneğin işletmenizin dıştan görüntüsünü kullanabilirsiniz. İşletme logosu kısmına yalnızca logonuzun bulunduğu görseli eklemelisiniz. Kullanmak istediğiniz görsellerin boyutu 10 KB-5 MB arasında, formatı JPG veya PNG, çözünürlüğü 720 piksel boyutunda ve 720 piksel genişliğinde olmalıdır.
  • Kullanıcıların sizden aldıkları ürün veya hizmetler hakkında yaptıkları yorumları cevapsız bırakmayın.  Yorumlar yeni müşteriler için fikir verir.

Google+ Local Page veya Google Maps girişiniz bulunuyorsa Google, size Google My Business hesabı oluşturmuştur. Bu durumda Google My Business’da oturum açın ve profilinizin doğru olarak tamamlandığından emin olun. Profilinizin diğer Google hizmetleriyle bağlantısını kontrol edin.

GOOGLE MY BUSİNESS İSTATİSTİKLERİ

Google’un işletme hesapları için analitik olarak geliştirilmiş veriler sunduğu ‘‘Insights’’ adı verilen bölüm, kullanıcıların sizi nasıl keşfettiğine dair toplam (doğrudan ve keşif) aramalar, doğrudan aramalar ve keşif aramalar kategorilere göre bir filtreleme yapar.

Telefon çağrıları bölümünden müşterilerin işletmenizi ne zaman ve ne sıklıkta aradıkları bilgisine ulaşabilirsiniz. Yol tarifi talepleri bölümünde istatistiki olarak kaç kullanıcının yol tarifi almak istediğini ve en sık hangi noktalardan yol tarifi alındığını öğrenebilirsiniz.

Lokal SEO potansiyelini yakalamak ve kullanıcılarınızla daha fazla etkileşime geçmek için işletme hesabınızı açmak için geç kalmamanızı öneririz.