Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler

Türkiye’de tüketicilerin yüzde 78’den fazlası internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. Günlük internet kullanımı 7 saat olurken mobilde geçirilen süre ortalama 4 saat civarında seyrediyor. Hal böyle olunca son kullanıcıya ulaşmak isteyen işletmeler ücretsiz sanal mağaza kurmak için arayışa giriyor. Yazımızda sanal mağaza kurma maliyeti, internet mağazası açmak gibi pek çok ayrıntıya ulaşabilirsiniz.

Sanal mağaza açmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Öncelikle eğer bir sanal mağazanız yoksa ve online sanal mağaza açmak istiyorum ya da bir diğer deyişle sanal dükkan açmak istiyorum diyorsanız öncesinde ihtiyaçlarınızın neler olduğunu öğrenmeniz gerekir.  akıllı e-ticaret paketleri arasından karar vermeden önce 15 günlük DEMO hesabı ile hizmetlerimizi hemen deneyebilir, sanal mağaza kurmak için ihtiyacınız olan her alanı deneyimleyebilirsiniz.

Sanal mağaza açmak için gereken belgeler

Sanal mağaza kurmak isteyenler için şirket kurmak, vergi levhası almak gibi şartlara ve yapılan işe göre değişen bazı kriterleri mevcuttur. Sanal mağaza açma şartları arasında yapılan işe göre vergi muafiyeti olan işler de mevcuttur. Aşağıdaki linkten ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Fiziki mağazanız varsa işinizi e-ticarete taşımak istiyorsanız bunun için bir şirket kurma ve vergi levhası almanıza gerek yoktur. Sadece şirketinize online ticaret sanal mağaza faaliyetini eklemeniz yeterlidir. Fakat sıfırdan bir iş ve sanal mağaza kurmak için bir şirket kurmanız ve vergi mükellefi olmanız gerekir.

İnternette mağaza açmak için öncelikle kuracağınız şirket türüne karar verebilirsiniz. Girişimcilik yapmak için bir firma kurmak istiyorsanız en hızlı ve maliyetsiz yoldan şahıs şirketi ya da limited şirketi kurabilirsiniz.

Şahıs firması kurmak için gerekli belgeler hızlıca toplanabilirken şahıs şirketi kurma süreniz maksimum 2 gününüzü alır. Sanal mağaza açmak için şahıs şirketi kurmak için gerekli belgelere aşağıdan ulaşabilirsiniz;

 

  • Mali müşavir vekaleti
  • Tapu fotokopisi ya da kira kontratı
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Vesikalık fotoğraf
  • İmza beyannamesi
  • İkametgah belgesi

 

Şahıs şirketi kurma maliyeti de diğer şirket türlerine göre oldukça azdır. Şahıs şirketi kurmak 2020 maliyetine bakıldığında; tüm gider kalemleri dikkate alındığında; 500-1000 TL arasında şahıs şirketi kurma maliyeti değişir.

Sanal mağaza açmak için profesyonel e-ticaret yazılımı

Sanal mağaza için şirket kurmayı ve vergi levhası almayı beklemenize gerek yoktur.  e-ticaret paketlerimiz sizlere güvenli bir e-ticaret yazılımı yanında sanal mağazanız için gerekli olan tüm gelişmiş özellikleri sunar. Sanal mağaza açma maliyeti de merak konusu olurken e-ticaret paketi ile düşük maliyetle pek çok hizmeti bir arada almış olursunuz.

Güvenli bir e-ticaret yazılım sağlayıcısı seçmeniz sitenizin kesintisiz hizmet vermesini sağlar. Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arka plandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz.

Elbette eticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken pek çok kriter vardır. Bu kriterlerden birkaçını sizler için sıraladık;

 

  • Donanımlı teknik destek
  • Panel eğitim desteği
  • Sektöre uygun ve mobil uyumlu tasarım
  • Farklı ödeme seçenekleri
  • Entegrasyon çözümleri
  • Farklı pazarlama araçları
  • Arama motoru optimizasyonları
  • Kargo yönetimi ve avantajları

 

Sanal mağaza açmak isteyenler için site yönetimi

Tüketicilerin e sanal market gibi alanlara yönelmesi fiziki mağaza sahiplerinin de rotasını sanal mağazalara doğru çevirmesini sağlar. Sanal mağaza açma maliyeti oldukça düşük ve kurulumu hızlı olduğundan işletmeler sanal mağaza açmak konusunda tereddüt yaşamamalıdır.

Aşağıda online mağaza kurduktan sonra belirleyeceğiniz stratejiler konusunda işinize yarayacak birkaç önemli maddeyi bulabilirsiniz.

1. Sosyal medyayı aktif kullanın

İnternet mağazası açmak isteyenlerin e-ticaret sitelerini faaliyete aldıktan sonra kısa sürede geri dönüş alabilmeleri için pek çok strateji geliştirmesi gerekir. E-ticaret sitenizin Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Pinterest gibi hesaplarla bağlantılı olması ve online mecralarda mutlaka aktif olarak rol almanız gerekir. E-ticaret sitenize özel hesaplar açacağınız gibi kişisel hesaplarınızdan da mutlaka sanal mağazanızın tanıtımını yapmalısınız.

2. Google Ads ve online reklam mecralarını kullanın

Google’a reklam vermenizi sağlayan Google Ads ile google web mağaza oluşturabilir, markanızı, ürünlerinizi ve kampanyalarınızı öne çıkarabilirsiniz. Müşterilerinize yeniden ulaşabilir, reklamlarınızın geri dönüş oranını ölçümleyebilirsiniz. Yürüteceğiniz reklam stratejileri ile sitenizin trafiğini artırabilirsiniz. Ayrıca Facebook, Youtube, Instagram reklamlarına ağırlık vererek dijital mecralarda sanal mağazanızın kısa sürede büyümesini sağlayabilirsiniz.

3. Sanal mağazanızı lider pazaryerlerine açın

Ürünlerinizi marka bilinirlikleri yüksek pazaryerlerinde satışa çıkarmanız satışlarınızı artırmanızı sağlar. n11 sanal mağaza açmak, Gittigidiyor mağaza açmak, Hepsiburada sanal mağaza açmak gibi yöntemlerle lider pazaryerlerinde binlerce hedef kitleye ürünlerinizi ulaştırabilirsiniz.

4. Yenilikleri takip edin, sürekli üretin

Sanal dükkan açmak atacağınız en önemli adım olsa da sonrasında belirleyeceğiniz stratejiler oldukça önemlidir. Sanal mağazanıza ziyaretçi çekmek, siparişlerinizi artırmak için belirli taktikler üretebilir, ziyaretçilerinizi müşteriye çevirecek hamleler yapabilirsiniz. Belirli hedef kitleyi baz alan kampanyalar üretebilir, düzenli e-mail gönderimleri ile kendinizi hatırlatabilirsiniz. Ücretsiz deneme ürünleri, puan kazandırma, indirim kodları, ücretsiz kargo gibi çeşitli satın almayı teşvik eden girişimlerde bulunabilirsiniz.

5. Keyifli infografikler hazırlayın

İnfografik belirli bir bilgiyi insanlara anlaşılır bir şekilde aktarabilmek için en akıllıca yollardan biridir. Ayrıca sosyal medya üzerinde çok hızlı paylaşılan bir araçtır. Belirli bir sosyal medya takvimi hazırlayarak özel gün, kampanya, ürün tanıtımı gibi çeşitli alanlarda infografikler hazırlayabilirsiniz.

6. İçerik pazarlamasını es geçmeyin

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarına ağırlık vererek başarıya ulaşabilir. Sanal mağazanızı açtıktan sonra; en iyi ürün listeleri, ürün tanıtım içerikleri, ürün karşılaştırmaları ya da hizmetler ile alakalı sınırsız içerikler üretebilirsiniz.

2020 içerik trendleri arasında video içerik üretmek de yerini korumaktadır.Popüler ürünlerinizin daha hızlı bir şekilde pazarlanabilmesi için video yayınlarını es geçmemelisiniz.

7.E-ticaret bloğu açın

Kaliteli içerikler hazırlayarak sitenize gelen ziyaretçileri içerik detaylarınızdan satış sayfanıza yönlendirebilirsiniz. İçeriklerinizi kaliteli, okunaklı ve dikkat çekici görseller eşliğinde yayınlamalısınız.

 

× Bizimle İletişime Geçin